Pomoc od państwa, uczulenie, słomka

Jak wiadomo polski socjal jest mizerny, a oto dowody!

Zuzia ma status dziecka niepełnosprawnego, dlatego przysługuje jej zasiłek pielęgnacyjny. Uwaga, uwaga jest to całe 153 zł miesięcznie!!! Zasiłek pielęgnacyjny przyznaje się w celu częściowego pokrycia wydatków wynikających z konieczności zapewnienia opieki i pomocy innej osoby w związku z niezdolnością do samodzielnej egzystencji. Dobrze, że niewiadomo jakich leków jej nie trzeba. Wyobraźcie sobie rodzinę, która jest biedna, dziecko chore, niepełnosprawne i potrzebuje drogich leków, które nie są refundowane? I na co ma starczyć te 153 zł? Na co? Chyba na przysłowiowe "waciki"! No aż nóż w kieszeni się otwiera, żeby czegoś nie powiedzieć, takie oto mamy cudowne państwo. :/

A ja jako, że muszę się opiekować niepełnosprawną Zuzią, bo potrzebuje stałej opieki i nie mogę podjąć pracy (a wcześniej nie pracowałam) otrzymuję świadczenie pielęgnacyjne. Do niedawna wynosiło ono 520 zł miesięcznie, od stycznia 2013 roku wynosi 620 zł, a od lipca br. ma wynosić 820 zł. Ciekawe co z tego wyjdzie. Docelowo świadczenie pielęgnacyjne ma wynosić tyle ile najnoższa średnia krajowa. Szału aktualnie nie ma, ale zawsze to pieniążek w portfelu jest i trzeba się cieszyć tym co jest. Zobaczymy jak to wyjdzie z tym naszym wspaniałym rządem, bo źle się dzieje. :(

Ehhh... a my dodatkowo mamy uczulenie. Zuziula ma na całym ciele, na buzi, brzuszku, pleckach i nawet na uszkach. Wyrywa aparaty, bo uszy ją swędzą, więc mamy przestój w słuchaniu :/ Dostaliśmy dziś Zyrtec i mam nadzieje, że jej przejdzie! Nie mam pojęcia na co, nic nowego nie wprowadziliśmy, proszku nie zmieniliśmy. Och już sama nie wiem. Już baliśmy się, że to różyczka, ale lekarz powiedział, że nie, gorączki też nie ma. Mam nadzieję, że szybciutko jej zejdzie.

Dodatkowo Zuzia pije ze słomki :) Udało jej się za pierwszym razem, taka jestem z Niej dumna, nie musiałam nic jej tłumaczyć na migi, sama wyczuła co i jak. Rozpiera mnie duma :)




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment